Warunki handlowe
WARUNKI HANDLOWE WAŻNE OD 01.05.2016r
Niniejsze warunki mają zastosowanie do zakupów dokonanych w sklepie internetowym www.e-kovani.cz po 1 maja 2016 r. Regulamin określa i określa prawa i obowiązki kupującego i sprzedającego, które DEOKORK s.r.o. z siedzibą w Uherské Hradiště, Jaktáře 1664, kod pocztowy: 686 01 numer identyfikacyjny: 292 90 775, numer VAT: CZ29290775, rejestracja: KS w Brnie, sekcja C, wkładka 71502, w imieniu firmy działa David Pisarovský, dyrektor zarządzający
Wszystkie stosunki umowne zawierane są zgodnie z systemem prawnym Republiki Czeskiej. Stosunki nieuregulowane warunkami handlowymi reguluje ustawa nr 89/2012 Dz. Kodeks cywilny z późniejszymi zmianami (zwany dalej Kodeksem cywilnym). Jeżeli stroną umowy jest konsument, stosunki nieuregulowane warunkami handlowymi reguluje także ustawa nr 634/1992 Dz. w sprawie ochrony konsumentów, ze zmianami.
Artykuł I. Definicje podstawowych pojęć
1) NOZ – ustawa nr 89/2012 Dz.U., Kodeks Cywilny.
2) Klientem naszego sklepu internetowego jest Kupujący. Ze względu na obowiązujące przepisy rozróżnia się:
- przedsiębiorca kupujący - (kupujący będący przedsiębiorcą i przy zawieraniu umowy z okoliczności wynika, że zakup dotyczy także jego działalności gospodarczej),
- kupujący niebędący przedsiębiorcą - (kupujący, który nie dokonuje zakupu w oczywistym związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą (osoby fizyczne i prawne), oraz
- konsument – (kupujący spełniający jednocześnie cechy konsumenta, patrz poniżej).
3) Kupującym – konsumentem jest każda osoba, która poza zakresem prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę z przedsiębiorcą lub w inny sposób dokonuje z nim transakcji (tylko osoby fizyczne).
4) „Umowa konsumencka” to umowa zawarta przez przedsiębiorcę z konsumentem.
5) Przedsiębiorcę dokonującego zakupu obowiązuje niniejszy Regulamin w zakresie, w jakim go on dotyczy, a w pozostałym zakresie odpowiednie postanowienia NOZ
Artykuł II. Umowa kupna
Wystawienie towaru w sklepie internetowym www.e-kovani.cz stanowi zaproszenie do złożenia oferty. Projekt umowy kupna jest zamówieniem kupującego. Umowa zostaje zawarta z chwilą doręczenia przez Sprzedawcę wiążącej zgody na jego propozycję, tj. wiążącego potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę. Od tego momentu pomiędzy kupującym a sprzedającym powstają wzajemne prawa i obowiązki wynikające z umowy kupna.
(automatyczne potwierdzenie przyjęcia zamówienia, wysyłane automatycznie z systemu na adres e-mail Klienta, nie jest i nie jest uznawane za wiążące potwierdzenie zamówienia).
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia lub jego części przed zawarciem umowy kupna w następujących przypadkach:
a) Towar nie jest już produkowany lub dostarczany, jest niekompletny lub został już wyprzedany i nie może być zabezpieczony przez sprzedającego.
b) Dostawca towaru znacząco zmienił cenę.
W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Kupującym w celu uzgodnienia dalszego kierunku działań. W przypadku, gdy kupujący zapłacił już część lub całość ceny zakupu, a do zawarcia umowy kupna nie dochodzi z wyżej wymienionych powodów, kwota ta zostanie niezwłocznie zwrócona na jego konto lub adres.
Sprzedawca ma prawo odstąpić od zawartej umowy kupna, jeżeli wykonanie tej umowy stanie się niemożliwe, a sprzedawca i kupujący nie uzgodnią innego świadczenia zastępczego.
Niezwłocznie po zawarciu umowy Sprzedawca przesyła Konsumentowi kopię umowy drogą elektroniczną wraz ze wszystkimi wiążącymi załącznikami.
(w przypadku umów konsumenckich – umowa musi zawierać także dane przekazane przez konsumenta przed jej zawarciem (tj. także dane, które zamieszczone są w sklepie internetowym. Dane te mogą ulec zmianie za wyraźną zgodą stron). Zawarta umowa musi być w zgodnie z danymi, które Konsument przekazał przed zawarciem umowy, dane te mogą zostać zmienione, jeżeli strony wyraźnie wyrażą na to zgodę, w przeciwnym razie za treść umowy będą obowiązywać dane korzystniejsze dla Konsumenta).
Umowa zostaje zawarta w języku czeskim, jeżeli okoliczności po stronie sprzedającego lub kupującego nie uniemożliwiają tego, umowa może zostać zawarta także w innym języku zrozumiałym dla stron.
Zawarta umowa jest przez Sprzedawcę archiwizowana w celu jej prawidłowej realizacji i nie jest udostępniana osobom trzecim. Na żądanie konsumenta sprzedawca prześle kupującemu kopię umowy kupna na okres, w którym wygasają jego zobowiązania wynikające z wadliwego wykonania lub z gwarancji jakości.
Informacje o poszczególnych etapach technicznych prowadzących do zawarcia umowy są stale dostępne na stronie internetowej sklepu internetowego tj. poniżej.
Informacje o poszczególnych etapach technicznych prowadzących do zawarcia umowy.
Wybierasz produkt, który musi być oznaczony ikoną asortymentu, a obok niego zaznaczony jest koszyk.
Po wybraniu produktu należy go umieścić w koszyku, wystarczy kliknąć na ikonę koszyka przy indywidualnym podglądzie produktu. Pojawi się panel informacyjny, który po umieszczeniu w koszyku umożliwi Ci kontynuowanie zakupów lub przejście do kasy i sfinalizowanie zamówienia. Gdy już w koszyku znajdziesz wszystkie produkty, które chcesz zamówić, kliknij na ostatnią zamawianą pozycję, aby przejść do kasy, przejdziesz do zawartości koszyka, jeśli posiadasz kupon rabatowy od sprzedawcy, możesz z niego skorzystać go w zawartości koszyka. Dostęp do zawartości koszyka można także uzyskać klikając na ikonę koszyka znajdującą się w pierwszym górnym rogu. Za pomocą krzyżyka możesz usuwać poszczególne pozycje z zawartości koszyka, istnieje także możliwość zmiany ilości zamawianych sztuk w oknie ilościowym, jednak przed kolejnym krokiem należy kliknąć przycisk Przelicz. Jeżeli nie ma potrzeby niczego zmieniać, wybrałeś towar, który chcesz zamówić w wymaganej ilości, naciśnij przycisk Kontynuuj. Tutaj wybierasz środek transportu i
płatności, w kolejnym kroku należy podać zgodnie z prawdą dane niezbędne do zawarcia umowy kupna i możliwości jej realizacji, czyli imię i nazwisko, miejsce zamieszkania - ulica, nr, miasto/wieś, kod pocztowy, telefon, e-mail; osoby prawne podają nazwę, adres siedziby - Ulica, nr, miasto/gmina, kod pocztowy, telefon, e-mail, dowód osobisty i numer NIP. Możesz dodać szczegóły dostawy i wstawić notatkę tekstową. Jeśli chcesz dostarczyć towar na inny adres niż adres rozliczeniowy, kliknij, aby adres dostawy był taki sam jak adres rozliczeniowy, a pojawi się okno do uzupełnienia adresu dostawy. Kliknij, że zgadzasz się z warunkami. Naciśnij przycisk Wyślij zamówienie, aby utworzyć wiążące zamówienie, czyli wersję roboczą umowy kupna. System automatycznie wyśle do Państwa e-mailem potwierdzenie otrzymania zamówienia.
Zamówienia dla zarejestrowanych kupujących realizowane są w ten sam sposób, jedynie dane do faktury są automatycznie uzupełniane z danych rejestracyjnych, istnieje jednak możliwość ich zmiany przed wysłaniem zamówienia. Rejestracja nie jest wymagana do utworzenia zamówienia.
Kupujący ma możliwość sprawdzenia zamówienia przed jego wysłaniem i w razie potrzeby skorygowania danych wejściowych, które wprowadził w zamówieniu.
Koszty korzystania ze środków porozumiewania się na odległość w celu złożenia zamówienia są normalne i uzależnione od taryfy usług telekomunikacyjnych, z której korzysta Kupujący.
Zawierając umowę kupna, kupujący potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi ogólnymi warunkami handlowymi, w tym procedurą reklamacyjną, i że się z nimi zgadza. Niniejszy regulamin, w tym procedura reklamacyjna, stanowi integralną część zawieranej umowy.
Kupujący jest informowany o niniejszym regulaminie oraz procedurze reklamacyjnej przed złożeniem zamówienia i ma możliwość zapoznania się z nim. Niniejszy regulamin dostępny jest na stronie internetowej www.e-kovani.cz w sposób umożliwiający jego archiwizację i reprodukcję przez kupującego ( do pobrania TUTAJ ) i jednocześnie stanowi załącznik w formie tekstowej do wiążącego potwierdzenia zamówienia przez sprzedawcę lub do umowy kupna. (Jeżeli np. ze względów technicznych regulamin nie został automatycznie dołączony do wiążącego potwierdzenia zamówienia przez sprzedawcę, prosimy o kontakt)
Artykuł III. Prawa i obowiązki sprzedającego i kupującego
Sprzedający zobowiązuje się do wydania kupującemu przedmiotu zakupu w uzgodnionej ilości, jakości i wykonaniu. Jeżeli jakość i wykonanie nie zostały uzgodnione, sprzedawca wykonuje je w jakości i wykonaniu odpowiednim dla celu wynikającego z umowy, w przeciwnym razie w zwykłym celu. Sprzedający przekaże również kupującemu dokumenty dotyczące rzeczy, które umożliwią kupującemu nabycie własności rzeczy. Przedmiot zostaje przekazany pierwszemu przewoźnikowi w celu transportu dla kupującego. Jeżeli kupującym jest konsument, wydanie rzeczy następuje dopiero w momencie wydania mu jej przez przewoźnika. Kupujący zobowiązuje się przejąć rzecz i zapłacić sprzedającemu cenę zakupu. Kupujący zobowiązuje się do pokrycia kosztów transportu, chyba że w niniejszym regulaminie określono inaczej. Kupujący zobowiązuje się do podania aktualnych danych niezbędnych do dostarczenia towaru. Kupujący obowiązany jest niezwłocznie, możliwie najszybciej po ustaniu niebezpieczeństwa uszkodzenia rzeczy, sprawdzić jej właściwości i ilość, lub możliwie najszybciej po dostarczeniu do miejsca przeznaczenia. Kupujący ma prawo usunąć swoje dane osobowe, jeżeli złoży o to pisemną prośbę. Sprzedawca ma obowiązek usunąć dane osobowe zarejestrowanego Klienta, jeżeli zwróci się o to na piśmie. W przypadku zamówień droższych, sprzedawca ma prawo wymagać od kupującego potwierdzenia zamówienia (e-mailem lub telefonicznie).
Artykuł IV. Cena
Ceny podawane w naszym sklepie internetowym są cenami ostatecznymi, tj. zawierają podatek VAT oraz wszelkie inne opłaty, jakie kupujący-konsument musi uiścić przy odbiorze towaru i uwzględniają PHE (opłatę za wywóz historycznych odpadów elektrycznych).
Cena podana przy zamówieniu towaru przez kupującego obowiązuje jako cena w momencie zawarcia umowy pomiędzy sprzedającym a kupującym. Cena ta zostanie podana w zamówieniu oraz w mailu potwierdzającym otrzymanie zamówienia. Kupujący przed złożeniem zamówienia ma możliwość zapoznania się z faktem jak długo oferta lub cena pozostaje aktualna.
Koszty transportu, których wysokość może różnić się w zależności od konkretnego zamówienia (w zależności od wybranego sposobu transportu), są następnie doliczane w formularzu zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany ilości transportu w przypadku towarów problematycznych i skomplikowanych logistycznie. Zmiana kwoty transportu może zostać dokonana wyłącznie za pisemną zgodą kupującego. W przypadku, gdy obliczona kwota transportu będzie dla kupującego nie do przyjęcia i kupujący nie będzie już zainteresowany towarem na podanych warunkach, zamówienie zostanie anulowane przez sprzedającego w formie pisemnej.
Rabaty i ceny promocyjne obowiązują do wyczerpania zapasów oraz do kolejnej aktualizacji oferty.
Artykuł V. Warunki dostawy i płatności
Sekcja 5.01 Metody wysyłki i płatności
Wyboru sposobu dostawy towaru dokonuje Kupujący w trakcie tworzenia zamówienia.
Towar można dostarczyć w następujący sposób:
Firma transportowa DPD - 150 CZK zaw. VAT, płatność przy odbiorze (dla zamówień do 14.999 CZK z VAT)
Firma transportowa DPD – 1 CZK w cenie VAT, płatność za pobraniem (dla zamówień powyżej 15 000 CZK z VAT)
Odbiór osobisty - bezpłatnie, płatność gotówką lub kartą kredytową.
Punkt 5.02 Warunki dostawy i płatności za granicą i w Republice Słowackiej
Sprzedawca wysyła również towar za granicę (Republika Słowacka).
Towar należy zamówić bezpośrednio w naszym słowackim sklepie internetowym
(a) Metody płatności:
W trakcie realizacji zamówienia Kupujący proszony jest o wybór sposobu zapłaty za towar.
Gotówka w punkcie sprzedaży – tę formę płatności wybiera kupujący, jeśli chce zapłacić za towar bezpośrednio w miejscu sprzedaży, przy osobistym odbiorze towaru. Za pobraniem - tę metodę płatności wybiera kupujący w przypadku dostarczenia towaru za pośrednictwem firmy transportowej. W takim przypadku płatność za towar następuje dopiero przy odbiorze. Przelewem bankowym – przy tej metodzie płatności kupujący przelewa pieniądze za towar na konto sprzedającego (płatność następuje z góry). Towar wysyłany jest do kupującego po zaksięgowaniu ceny zakupu wraz z wysyłką na konto sprzedającego i dostarczany bez dodatkowych opłat.
Dokonując płatności z zagranicznego rachunku bankowego, kupujący pokrywa w całości opłaty transakcyjne banku.
W przypadku wysyłki towaru do innego kraju prosimy o zapytanie o szczegółowe warunki dostawy i płatności e-mailem (info@deokork.cz)
Sekcja 5.03 Bezpłatna wysyłka
Bezpłatna wysyłka ustalana jest wyłącznie indywidualnie przez sprzedawcę. Jeśli towar obejmuje już bezpłatną wysyłkę, Klient jest zawsze o tym informowany bezpośrednio w szczegółach produktu.
Punkt 5.04 Terminy dostaw
W przypadku „towaru na magazynie” sprzedawca przekaże towar do transportu w terminie od 3 do 5 dni roboczych od zawarcia umowy kupna. W przypadku „towaru brak na magazynie” sprzedający przekaże towar do przewoźnika w ciągu 3 dni roboczych od dnia otrzymania towaru na magazynie od dostawcy.
Termin dostawy towarów, których nie ma na magazynie sprzedawcy, może wynosić od 3 do 90 dni.
Po otrzymaniu zamówienia, a przed jego wiążącym potwierdzeniem, sprzedawca zweryfikuje u swojego dostawcy dostępność i termin dostawy. Sprzedawca informuje kupującego o przewidywanym terminie dostawy. Kupujący ma prawo do wycofania zamówienia po powiadomieniu o terminie dostawy.
Sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od zawartej umowy w przypadku, gdy potwierdzony przez dostawcę termin dostawy przekracza 8 tygodni. Na prośbę kupującego termin ten może zostać przedłużony.
Sprzedający zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Kupującego o wszelkich zmianach.
Czas transportu towaru zależy od wybranego środka transportu i warunków konkretnego przewoźnika. W przypadku okresów dostawy za granicą kupujący oczekuje rozsądnego przedłużenia terminu.
Artykuł VI. Prawa z tytułu wadliwego wykonania i gwarancja jakości
1. Uprawnienia kupującego z tytułu wadliwego wykonania opierają się na wadzie, którą rzecz ma przy odbiorze, nawet jeśli ujawni się ona dopiero później. Uprawnienie kupującego opiera się także na wadzie powstałej później, którą sprzedawca spowodował naruszeniem swojego zobowiązania.
2. W ramach reklamacji kupujący korzysta także z uprawnień wynikających z udzielonej Gwarancji Jakości. Sprzedający udzielając gwarancji jakości, zobowiązuje się, że przedmiot będzie nadawał się do normalnego użytku lub zachowa swoje zwykłe właściwości przez określony czas. Wskazanie okresu gwarancji lub okresu użytkowania rzeczy na opakowaniu lub w reklamie również wywołuje takie skutki. Gwarancja jakości może zostać udzielona również na pojedynczą część artykułu. Warunki gwarancji umownej na poszczególne produkty podane są w Kartach Gwarancyjnych (potwierdzeniach) i mogą różnić się dla poszczególnych produktów i producentów. Roszczenia z tytułu rękojmi nie przysługują kupującemu, jeżeli przyczyną wady jest zdarzenie zewnętrzne, które nastąpiło po przejściu niebezpieczeństwa uszkodzenia towaru na kupującego.
3. Kupującemu – niebędącemu przedsiębiorcą przysługuje prawo z tytułu wady powstałej w przypadku towaru konsumpcyjnego w terminie 24 miesięcy od jego otrzymania. Nie dotyczy to sytuacji, gdy:
o zużyciu rzeczy spowodowanym jej zwykłym używaniem,
o rzeczy sprzedane po niższej cenie ze względu na wadę, dla której uzgodniono niższą cenę,
o jeżeli wynika to z charakteru sprawy.
o Kupujący – osoba niebędąca przedsiębiorcą nie ma prawa z tytułu wadliwego wykonania, jeżeli przed odebraniem rzeczy wiedział, że rzecz ma wadę, albo jeżeli wadę spowodował sam kupujący.
4. Na żądanie kupującego – niebędącego przedsiębiorcą, sprzedający potwierdzi pisemnie zakres i czas trwania swoich zobowiązań w przypadku nienależytego wykonania.
5. Kupujący powiadomi sprzedawcę o wadzie bez zbędnej zwłoki, gdy mógł ją wykryć w trakcie terminowej kontroli i wystarczającej staranności. Jeżeli jest to wada ukryta, to samo obowiązuje, jednak nie później niż po dwóch latach od wydania rzeczy. Jeżeli kupujący nie zgłosi wady zgodnie z niniejszym paragrafem, sprzedawca zgłosi zarzut niezgłoszenia wady w terminie, a sąd nie przyzna kupującemu prawa z tytułu wadliwego wykonania.
6. Jeżeli kupujący nie zgłosi wady w terminie, traci prawo odstąpienia od umowy.
7. Kupujący zgłaszając wadę postępuje zgodnie z procedurą reklamacyjną.
Artykuł 6.01 Prawa wynikające z wadliwego wykonania
Rzecz jest wadliwa, jeżeli nie ma określonych w umowie właściwości (ilość, jakość, wzór). Za wadę uważa się także niedopełnienie innej rzeczy oraz braki w dokumentach niezbędnych do korzystania z rzeczy.
(a) Istotne naruszenie umowy
Jeżeli wadliwe wykonanie stanowi istotne naruszenie umowy, kupujący ma prawo:
1. Usunięcie wady poprzez dostarczenie nowej rzeczy bez wady albo poprzez dostarczenie brakującej rzeczy,
2. W celu usunięcia wady poprzez naprawę rzeczy,
3. Za rozsądną zniżkę od ceny zakupu, lub
4. Odstąpić od umowy.
Za istotne naruszenie obowiązków uważa się takie, o którym strona naruszająca wiedziała lub musiała wiedzieć przy zawieraniu umowy, że druga strona nie zawarłaby umowy, gdyby przewidziała to naruszenie; w pozostałych przypadkach uznaje się, że naruszenie nie jest istotne.
Zgłaszając wadę, kupujący informuje sprzedającego, z jakiego prawa skorzystał (patrz procedura reklamacyjna). Jeżeli kupujący nie wybierze swojego prawa w terminie, przysługują mu takie same prawa, jak w przypadku nieistotnego naruszenia umowy.
(b) Drobne naruszenie umowy
1. Jeżeli wadliwe wykonanie ma charakter drobnego naruszenia umowy, kupujący ma prawo:
* usunięcia wady,
*lub za rozsądną zniżkę od ceny zakupu.
2. O ile kupujący nie skorzysta z prawa do zniżki od ceny zakupu lub nie odstąpi od umowy, sprzedający może dostarczyć brakujący element lub usunąć wadę prawną. Inne wady sprzedawca może według własnego uznania usunąć w drodze naprawy rzeczy lub dostarczenia nowej rzeczy. Wybór nie może wiązać się z nieuzasadnionymi kosztami dla kupującego.
3. Jeżeli sprzedawca nie usunie wady rzeczy w terminie lub odmówi usunięcia wady, kupujący może żądać rabatu od ceny zakupu albo odstąpić od umowy. Dokonanego wyboru Kupujący nie może zmienić bez zgody Sprzedającego.
4. Po dostarczeniu nowej rzeczy kupujący zwraca sprzedającemu na jego koszt pierwotnie dostarczony przedmiot.
5. Kupujący nie może odstąpić od umowy ani żądać dostarczenia nowej rzeczy, jeżeli nie może zwrócić rzeczy w stanie, w jakim ją otrzymał. Nie dotyczy to:
*jeżeli nastąpiła zmiana stanu w wyniku oględzin rzeczy pod kątem wady,
*jeżeli kupujący używał rzeczy przed stwierdzeniem wady,
*jeżeli kupujący nie spowodował braku możliwości zwrotu rzeczy w niezmienionym stanie poprzez działanie lub zaniechanie, lub
*jeżeli kupujący sprzedał rzecz przed stwierdzeniem wady, jeżeli korzystał z niej lub jeżeli zmienił rzecz w trakcie normalnego użytkowania. Jeżeli zdarzy się to tylko w części, kupujący zwraca sprzedającemu to, co może mu jeszcze zwrócić i wypłaca sprzedawcy odszkodowanie do wysokości, w jakiej odniósł korzyść z używania rzeczy.
Artykuł 6.02 Szczególne traktowanie – Kupujący – niebędący przedsiębiorcą
Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do umów kupna, których kupujący nie zawiera w oczywistym związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą.
(a) Jakość akceptacji
Sprzedający odpowiada wobec kupującego za to, że rzecz w chwili odbioru przez kupującego nie ma wad. Tym bardziej, że przedmiot w momencie przejęcia go przez kupującego:
* ma właściwości, które strony uzgodniły, a w przypadku braku umowy takie właściwości, które opisał sprzedawca lub producent lub jakich kupujący oczekiwał ze względu na charakter towaru i na podstawie przeprowadzonej reklamy przez nich,
* nadaje się do celu, jaki podał sprzedawca lub do jakiego zwykle służy rzecz tego typu,
* odpowiada jakością lub wykonaniem zamówionej próbce lub oryginałowi, jeżeli jakość została w ten sposób określona,
* jest w odpowiedniej ilości, mierze lub wadze i
*spełnia wymagania przepisów prawa.
Jeśli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania, uważa się, że przedmiot był wadliwy w momencie odbioru!
Jeżeli rzecz nie posiada właściwości wymienionych powyżej, kupujący może żądać:
1. bezpłatne usunięcie wady (zwłaszcza jeżeli wadę można usunąć bez zbędnej zwłoki oraz gdy żądanie dostarczenia nowej rzeczy bez wad byłoby nieproporcjonalne ze względu na charakter wady),
2. nawet dostarczenie nowej rzeczy bez wad (o ile nie jest to nieuzasadnione ze względu na charakter wady). Jeżeli wada dotyczy tylko części rzeczy, kupujący może żądać jedynie wymiany tej części.
3. Jeżeli nie będzie to możliwe, może odstąpić od umowy.
4. Kupujący ma prawo żądać rozsądnej zniżki jako alternatywy dla wszystkich powyższych roszczeń. Ma to prawo także wtedy, gdy sprzedawca nie może dostarczyć mu nowej rzeczy bez wad, wymienić jej część lub naprawić rzecz, a także gdy sprzedawca nie naprawi sytuacji w rozsądnym terminie albo jeżeli naprawienie szkody spowodowałoby znaczne trudności dla konsumenta.
(b) Prawa w przypadku ponownego wystąpienia wady oraz w przypadku wad wielokrotnych
Kupujący ma prawo dostarczyć rzecz nową lub wymienić część także w przypadku wady, którą można usunąć, jeżeli rzecz nie nadaje się do prawidłowego użytkowania ze względu na powtarzające się występowanie wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. W takim przypadku kupujący ma prawo odstąpić od umowy.
(c) Gwarancja jakości
Jeżeli na sprzedanym przedmiocie, na jego opakowaniu, w instrukcji dołączonej do towaru lub w ogłoszeniu, zgodnie z innymi przepisami prawa, podany jest termin przydatności towaru do użytku, uważa się, że jest to udzielona gwarancja jakości.
Artykuł 6.03 Sprzedaż towarów używanych lub wadliwych
W sklepie internetowym www.e-kovani.cz sprzedawane są także produkty używane lub zmodyfikowane, produkty z wadą lub produkty, których właściwości użytkowe są w inny sposób ograniczone. Produkty te sprzedawane są wyłącznie oddzielnie od pozostałych produktów w dziale Przeceny (II kategoria). Kupujący jest o tym wyraźnie poinformowany z wyprzedzeniem w opisie produktu, fakt ten jest również wyraźnie zaznaczony na dowodzie zakupu.
W przypadku zakupu towaru używanego/bazarowego kupujący - niebędący przedsiębiorcą, ma prawo skorzystać z prawa z tytułu wadliwego wykonania w terminie co najmniej 12 miesięcy.
Kupujący nie ma żadnych praw z tytułu wadliwego wykonania:
- w przypadku rzeczy sprzedanej po niższej cenie ze względu na wadę, dla której uzgodniono niższą cenę,
- w przypadku rzeczy używanej, wadę odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia, jakie rzecz miała w chwili odbioru przez kupującego.
Jeżeli w takim przypadku rzecz ma wadę, za którą odpowiedzialność ponosi sprzedawca, kupującemu zamiast prawa wymiany rzeczy przysługuje prawo do rozsądnej zniżki.
Artykuł VII. Procedura reklamacyjna
Przebieg postępowania reklamacyjnego w przypadku wadliwego wykonania reguluje niniejsza procedura reklamacyjna. W przypadku, gdy kupującym jest konsument, zastosowanie ma także ustawa o ochronie konsumentów ze zmianami.
1. Prawa do wad przysługują sprzedawcy, u którego rzecz została zakupiona. Miejscem reklamacji jest siedziba sprzedawcy. Towar można dostarczyć pocztą lub osobiście - po pisemnym uzgodnieniu za pośrednictwem poczty elektronicznej (info@deokork.cz). Towary wysłane za pobraniem nie będą przyjmowane.
Jeżeli jednak w potwierdzeniu (karcie gwarancyjnej) wskazano inną osobę wyznaczoną do naprawy, która znajduje się u sprzedawcy lub w miejscu bliższym kupującemu, kupujący będzie realizował prawo do naprawy z osobą wyznaczoną do przeprowadzenia naprawy. Osoba w ten sposób wyznaczona do naprawy przeprowadzi naprawę w terminie uzgodnionym pomiędzy sprzedającym a kupującym przy zakupie przedmiotu.
2. Kupujący zgłaszając reklamację opisuje wadę produktu. Jeżeli wada nie występuje trwale, wskazane jest również podanie warunków, w jakich ona występuje.
3. Kupujący poinformuje sprzedającego, jakie prawo wybrał spośród wadliwego wykonania w momencie zgłoszenia wady lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady. Dokonanego wyboru Kupujący nie może zmienić bez zgody Sprzedającego.
4. Zalecenie! Ponieważ w przypadku reklamacji towaru podczas transportu odpowiedzialność ponosi kupujący, zalecamy, jeśli to możliwe, użycie oryginalnego opakowania. Przesyłkę należy ubezpieczyć we własnym interesie kupującego.
5. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w najkrótszym możliwym terminie, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni. Do tego okresu dolicza się czas niezbędny do profesjonalnej oceny reklamowanej wady. Reklamacja, łącznie z usunięciem wady, zostanie rozpatrzona najpóźniej w ciągu 30 dni. Okres ten może zostać przedłużony w drodze porozumienia z Konsumentem. Po upływie tego terminu Konsumentowi przysługują takie same prawa, jak w przypadku istotnego naruszenia umowy.
Czas trwania reklamacji liczony jest od następnego dnia po zgłoszeniu reklamacji do dnia rozpatrzenia reklamacji, czyli chwili, w której kupujący miał obowiązek odebrać rzecz. Kupujący jest informowany o rozliczeniu drogą mailową. Kupującemu zostanie przesłane pisemne lub e-mailowe oświadczenie dotyczące reklamacji (uprawnionej i nieuprawnionej).
Uszkodzenie przedmiotu na skutek transportu
Kupujący nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać towar niezwłocznie po jego otrzymaniu. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia mechanicznego opakowania towaru kupujący ma obowiązek sprawdzić stan towaru i w przypadku stwierdzenia uszkodzeń spisać protokół szkody w obecności przewoźnika. Za szkody powstałe w transporcie odpowiada przewoźnik. Na podstawie sporządzonej protokołu Klientowi zostanie udzielony rozsądny rabat lub nowy produkt zostanie dostarczony po zakończeniu sprawy szkody z przewoźnikiem. Kupujący podpisując list przewozowy wyraża zgodę na jego odbiór i potwierdza, że przesyłka dotarła w stanie nieuszkodzonym w transporcie.
Powyższa procedura zalecana jest także dla kupującego będącego konsumentem. Jednakże niezastosowanie się do zalecanego postępowania w trakcie i po przejęciu towaru nie może w żaden sposób pogorszyć jego sytuacji przy dochodzeniu praw z tytułu wadliwego wykonania.
Artykuł VIII. Inne postanowienia
Nadzór nad przestrzeganiem obowiązków określonych w ustawie o ochronie konsumentów sprawuje Czeska Inspekcja Handlowa. Nadzór nad przestrzeganiem obowiązków określonych w art. 9-13, art. 14a-16 i art. 18 ww. ustawy w zakresie handlu i usług sprawują także gminne organy handlowe.
W przypadku sporu dotyczącego praw i obowiązków wynikających z umowy strony umowy mogą zwrócić się do jednego z istniejących pozasądowych systemów rozstrzygania sporów konsumenckich. Pozasądowe rozwiązywanie sporów – ADR oferuje m.in. Stowarzyszenie Obrony Konsumentów Moraw i Śląska, więcej informacji: http://www.sos-msk.cz/adr/.
Artykuł IX. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy (warunki, termin i tryb skorzystania z tego prawa)
Jeżeli umowa sprzedaży zostaje zawarta bez jednoczesnej fizycznej obecności stron za pomocą środków porozumiewania się na odległość (internet), konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy na warunkach określonych w załączniku do umowy sprzedaży - Informacja o korzystaniu z prawa o odstąpieniu od umowy ( pobierz TUTAJ ). Aby skorzystać z tego prawa, kupujący może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy ( pobierz TUTAJ ).
Konsument nie może odstąpić od umowy o dostarczanie treści cyfrowych, jeżeli dostarczenie treści cyfrowych nie nastąpiło na nośniku fizycznym i zostało dostarczone za uprzednią wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli na życzenie Klienta dokonano modyfikacji towaru (regulacja długości, modyfikacja dowolnych wymiarów towaru, zmiana zawartości dostarczonego towaru...).
Artykuł X. Ochrona danych osobowych
Korzystając ze sklepu internetowego www.e-kovani.cz, kupujący, a także zarejestrowana osoba niebędąca kupującym, wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych o swoich zamówieniach, zakupach oraz danych osobowych (imię, nazwisko, adres zamieszkania adres, adres dostawy, kontakt telefoniczny, kontakt e-mailowy, data urodzenia, numer identyfikacyjny i numer VAT w przypadku przedsiębiorców, firma lub nazwa w przypadku osób prawnych, siedziba przewoźników w celu realizacji umowy kupna. Dane będą przetwarzane przez czas nieokreślony. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Kupujący może w każdej chwili zażądać zmiany lub usunięcia danych kontaktowych za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Artykuł XI. Gwarancja najniższej ceny podlega określonym zasadom.
Chcemy zaoferować klientom najniższą cenę na rynku czeskim na wszystkie produkty przy zachowaniu wysokiego standardu świadczonych usług. W praktyce oznacza to, że jeśli znalazłeś oferowany przez nas produkt taniej u konkurencji, to my dostarczymy Ci ten produkt w tej samej cenie co u konkurencji.
Chcesz skorzystać z gwarancji ceny - Jak postępować:
- Weryfikacja zamówienia w przedsprzedaży – jeśli nie jesteś pewien, czy warunki gwarancji ceny dotyczą towaru, który chcesz kupić, skontaktuj się z nami mailowo i podaj więcej szczegółów na temat towaru (tj. rodzaj towaru, konkurencyjna niższa cena, sprzedawca, ilość, link do strony internetowej, cena za: m², mb, sztuka/opakowanie). Zweryfikujemy te informacje, a następnie zaoferujemy Ci te same warunki.
- Zgłoszenie w momencie wysłania zamówienia - jeśli już zamawiasz u nas towar, nie zapomnij o umieszczeniu w notatce na samym końcu procesu składania zamówienia informacji z prośbą o skorzystanie z gwarancji ceny, którą posiadamy wzajemnie potwierdzone na piśmie.
Warunki skorzystania z programu gwarancji najniższej ceny :
- klient musi dokładnie zidentyfikować sklep konkurencyjny, w którym określony towar jest oferowany po niższej cenie.
- muszą być identyczne pod względem rodzaju (tzn. towar musi pochodzić np. z tej samej rocznej kolekcji, mieć tę samą zawartość, to samo opakowanie).
- musi to być sklep funkcjonalny, z wyraźnie identyfikowalnym operatorem i standardowym regulaminem (bardzo często zdarza się, że „handlowiec” w ogóle nie posiada towaru lub oferuje bardzo długie terminy dostawy, np. powyżej 14 dni)
- w przypadku zamówienia kilku pozycji towaru gwarancja ceny może dotyczyć tylko towaru z jednego sklepu - nie ma możliwości zastosowania niższej ceny dla każdego towaru z osobna, czyli każdego towaru w innym sklepie
- link do sprzedawcy musi zostać podany w uwagach do zamówienia lub przesłany e-mailem niezwłocznie po wysłaniu zamówienia
- program gwarancji ceny nie ma zastosowania do sprzedaży jednostkowej pozostałych towarów konkurencji
- program gwarancji ceny dotyczy towarów z aktualnej kolekcji
- W przypadku skorzystania z gwarancji ceny i późniejszego obniżenia ceny do poziomu konkurencji dla konkretnego produktu, do naszego programu premiowego za ten produkt nie zostaną przyznane żadne punkty, a inne korzyści, które produkt zawiera i uzupełnia, przestaną być oferowanych produktowi.
- W przypadku, gdy konkurencyjny sprzedawca zaoferuje do zakupionego towaru dodatkowe upominki (towar) (prezent nie zostanie dodany do produktu).
- Jeżeli do produktu objętego gwarancją ceny dołączony jest prezent za 1 CZK, prezent nie zostanie dodany do produktu.
- Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy produktów specjalnych.
Gwarancja ceny nie dotyczy natomiast produktów specjalnych i produktów „szytych na miarę”, które zostały wykonane specjalnie dla Klienta. Za przedmioty, które zamawiamy dla Państwa należy zamówić i indywidualnie wyliczyć cenę.
- Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy konkurencji i dystrybutorów.
Nie dotyczy to konkurencji i dystrybutorów, którzy sami nie przetwarzają zakupionego towaru. W przeciwnym razie szczególnie korzystna może być próba zakupu dużych ilości z gwarancją najniższych cen i osiągnięcie zysku kosztem naszego klienta w ramach odsprzedaży. - Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy wyprzedaży.
W ramach gwarancji najniższej ceny, w przypadku wyprzedaży, wyprzedaży sezonowych i wyprzedaży poszczególnych artykułów nie można stosować cen obniżonych. - Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy aukcji.
Ceny podawane na aukcjach (internetowych) nie mogą być porównywane z trwale niskimi cenami obowiązującymi klientów. - Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy cen, które dotyczą tylko ograniczonego grona klientów.
Gwarancja najniższej ceny dotyczy cen naszych konkurentów, po jakich artykuł jest oznaczony i po jakich jest oferowany klientom. Dotyczy to zatem wyraźnie oznaczonej ceny towaru. Gwarancja najniższej ceny dotyczy cen, które konkurencja zapewnia wszystkim klientom. Zakłada się, że są one ważne przez co najmniej 7 dni. Jeśli ceny konkurencji są przeznaczone tylko dla wybranych klientów, nie chcemy się z nimi porównywać. Oferty indywidualne są zatem wyłączone z gwarancji gwarancji najniższej ceny. - Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy gwarancji ceny.
Podstawą gwarancji najniższej ceny jest zawsze cena towaru. Cena, która powstała w wyniku zapewnienia przez konkurenta gwarancji ceny, nie może być powodem gwarancji ceny. - Gwarancja najniższej ceny nie ma zastosowania w przypadku powszechnej i systematycznej oferty towarów poniżej ceny zakupu.
Gwarancja ceny nie ma zastosowania, jeśli towar jest powszechnie i systematycznie oferowany po cenie niższej niż cena zakupu. W Republice Czeskiej można uznać tak powszechną i systematyczną sprzedaż towarów po cenie wtórnej zgodnie z art. 44 ust. 1 kodeksu handlowego za postępowanie antykonkurencyjne i w związku z tym zabronione, lub można to uznać za nadużycie pozycji dominującej na warunkach określonych w § 10 i § 11 ust. 1 lit. e) ustawy o ochronie konkurencji gospodarczej. Z tego powodu w szczególnych przypadkach zastrzegamy sobie prawo do odmowy udzielenia gwarancji najniższej ceny, jeżeli skutkowałoby to masową i systematyczną sprzedażą poniżej ceny zakupu. - Gwarancja gwarancji najniższej ceny nie ma zastosowania, jeśli towar nie pochodzi i nie został zakupiony przez sprzedającego od bezpośredniego przedstawiciela danej marki, który posiada wyłącznego przedstawiciela na terenie Republiki Czeskiej. Towar importowany np. z krajów (Polska) nie może być już porównywany z naszymi produktami, a gwarancja najniższej ceny nie dotyczy wymienionego towaru, gdyż wymieniony towar jest robiony specjalnie na inny kraj i może nie posiadać wszystkich parametrów dokładnie identyczny z dostarczonym przez nas towarem.
Artykuł XII. Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich
W przypadku powstania między nami a konsumentem sporu konsumenckiego na tle umowy kupna lub umowy o świadczenie usług, którego nie da się rozwiązać w drodze wzajemnego porozumienia, konsument może złożyć propozycję pozasądowego rozstrzygnięcia sporu przekazania takiego sporu wyznaczonemu podmiotowi w celu pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, tj
Czeska Inspekcja Handlowa
Inspektorat Centralny – wydział ADR
Štěpánská 15
120 00 Praga 2E-mail: adr@coi.cz
Strona internetowa: adr.coi.czKonsument może także skorzystać z utworzonej przez Komisję Europejską platformy internetowego rozstrzygania sporów pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
Rejestracja w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych pod numerem 00049436. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.05.2016r.