Skorzystaj z najniższych cen, tylko do wyczerpania zapasów!
Szukaj
Koszyk

Potrzebujesz porady? Nie wahaj się z nami skontaktować.


info@klamkideokork.pl

Jedyne co musisz zrobić to kupić z darmową wysyłką 5 000 Zł

0  Zł
5 000 Zł
Menu

Wstęp Reklamacje i zwroty

Reklamacje i zwroty

I. Procedura reklamacyjna

Przebieg postępowania reklamacyjnego w przypadku wadliwego wykonania reguluje niniejsza procedura reklamacyjna. W przypadku, gdy kupującym jest konsument, zastosowanie ma także ustawa o ochronie konsumentów ze zmianami.

1. Prawa do wad przysługują sprzedawcy, u którego rzecz została zakupiona. Miejscem reklamacji jest siedziba sprzedawcy. Towar można dostarczyć pocztą lub osobiście - po pisemnym uzgodnieniu za pośrednictwem poczty elektronicznej (info@deokork.cz). Towary wysłane za pobraniem nie będą przyjmowane.

Jeżeli jednak w potwierdzeniu (karcie gwarancyjnej) wskazano inną osobę wyznaczoną do naprawy, która znajduje się u sprzedawcy lub w miejscu bliższym kupującemu, kupujący będzie realizował prawo do naprawy z osobą wyznaczoną do przeprowadzenia naprawy. Osoba w ten sposób wyznaczona do naprawy przeprowadzi naprawę w terminie uzgodnionym pomiędzy sprzedającym a kupującym przy zakupie przedmiotu.

2. Kupujący zgłaszając reklamację opisuje wadę produktu. Jeżeli wada nie występuje trwale, wskazane jest również podanie warunków, w jakich ona występuje.

3. Kupujący poinformuje sprzedającego, jakie prawo wybrał spośród wadliwego wykonania w momencie zgłoszenia wady lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady. Dokonanego wyboru Kupujący nie może zmienić bez zgody Sprzedającego.

4. Zalecenie! Ponieważ w przypadku reklamacji towaru podczas transportu odpowiedzialność ponosi kupujący, zalecamy, jeśli to możliwe, użycie oryginalnego opakowania. Przesyłkę należy ubezpieczyć we własnym interesie kupującego.

5. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w najkrótszym możliwym terminie, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni. Do tego okresu dolicza się czas niezbędny do profesjonalnej oceny reklamowanej wady. Reklamacja, łącznie z usunięciem wady, zostanie rozpatrzona najpóźniej w ciągu 30 dni. Okres ten może zostać przedłużony w drodze porozumienia z Konsumentem. Po upływie tego terminu Konsumentowi przysługują takie same prawa, jak w przypadku istotnego naruszenia umowy.

Czas trwania reklamacji liczony jest od następnego dnia po zgłoszeniu reklamacji do dnia rozpatrzenia reklamacji, czyli chwili, w której kupujący miał obowiązek odebrać rzecz. Kupujący jest informowany o rozliczeniu drogą mailową. Kupującemu zostanie przesłane pisemne lub e-mailowe oświadczenie dotyczące reklamacji (uprawnionej i nieuprawnionej).

Uszkodzenie przedmiotu na skutek transportu

Kupujący nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać towar niezwłocznie po jego otrzymaniu. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia mechanicznego opakowania towaru kupujący ma obowiązek sprawdzić stan towaru i w przypadku stwierdzenia uszkodzeń spisać protokół szkody w obecności przewoźnika. Za szkody powstałe w transporcie odpowiada przewoźnik. Na podstawie sporządzonej protokołu Klientowi zostanie udzielony rozsądny rabat lub nowy produkt zostanie dostarczony po zakończeniu sprawy szkody z przewoźnikiem. Kupujący podpisując list przewozowy wyraża zgodę na jego odbiór i potwierdza, że przesyłka dotarła w stanie nieuszkodzonym w transporcie.

Powyższa procedura zalecana jest także dla kupującego będącego konsumentem. Jednakże niezastosowanie się do zalecanego postępowania w trakcie i po przejęciu towaru nie może w żaden sposób pogorszyć jego sytuacji przy dochodzeniu praw z tytułu wadliwego wykonania.

II. Inne postanowienia

Nadzór nad przestrzeganiem obowiązków określonych w ustawie o ochronie konsumentów sprawuje Czeska Inspekcja Handlowa. Nadzór nad przestrzeganiem obowiązków określonych w art. 9-13, art. 14a-16 i art. 18 ww. ustawy w zakresie handlu i usług sprawują także gminne organy handlowe.

W przypadku sporu dotyczącego praw i obowiązków wynikających z umowy strony umowy mogą zwrócić się do jednego z istniejących pozasądowych systemów rozstrzygania sporów konsumenckich. Pozasądowe rozwiązywanie sporów – ADR oferuje m.in. Stowarzyszenie Obrony Konsumentów Moraw i Śląska, więcej informacji: http://www.sos-msk.cz/adr/.

III. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy (warunki, termin i tryb skorzystania z tego prawa)

Jeżeli umowa sprzedaży zostaje zawarta bez jednoczesnej fizycznej obecności stron za pomocą środków porozumiewania się na odległość (internet), konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy na warunkach określonych w załączniku do umowy sprzedaży - Informacja o korzystaniu z prawa o odstąpieniu od umowy ( pobierz TUTAJ ). Aby skorzystać z tego prawa, kupujący może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy ( pobierz TUTAJ ).

Konsument nie może odstąpić od umowy o dostarczanie treści cyfrowych, jeżeli dostarczenie treści cyfrowych nie nastąpiło na nośniku fizycznym i zostało dostarczone za uprzednią wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli na życzenie Klienta dokonano modyfikacji towaru (regulacja długości, modyfikacja dowolnych wymiarów towaru, zmiana zawartości dostarczonego towaru...).

Lista jest aktualizowana…